Publicitate

miercuri, 4 martie 2009

Urban EDC

Inainte de a intra in detalii despre prioritati intr-un caz de supravietuire , m-am gandit ca ar fi util sa vedem cam ce obiecte si " scule" ar fi binevenite pentru a ne usura munca .
Conceptul de EDC ( every day carry -sau ce caram in fiecare zi) este luat de la americani . Cu un simplu search pe Youtube veti descoperi cata lume se " accesorizeaza " pentru a putea face fata unor situatii cat se poate de diverse. Uitandu-ma pe net am dat si peste forumuri dedicate acestui concept de EDC , baietii de acolo ducand simplul inel pe care-ti pui cheile la rang de arta ( si surprinzator , nu sunt putini).
Daca stam logic sa ne gandim ,, acesta este practic " kitul de supravietuire urbana"si extinzand un pic rationamentul , " kitul de supravietuire ". Sa zicem ca suntem surprinsi de o situatie neplacuta atunci cand mergem cu trenul sau maxi-taxi ( a se remarca faptul ca nu am mentionat masina pentru ca despre dotarea ei si "accesorizarea " ei voi vorbi in alt post) in alta localitate. Eu personal , nu iau cu mine kitul de supravietuire pe care il am pregatit pentru ca as cadea in ridicol. Acela este pentru cazurile in care se intrvede vreo drumetie prin padure sau pe munte.
Deci , intr-o situatie neplacuta aparuta pe neasteptate, obiectele din buzunar , devin " kitul de supravietuire" .
Am fost surprins deseori de prieteni care nu aveau bani sa ia un taxi spre casa , depinzand tot timpul de o terta persoana ca sa le aduca bani sau ca sa-i imprumute. Mie mi se parea normal ca tot timpul sa am bani pusi bine in portofel pe care nu ii cheltui decat in situatii mai delicate . De exemplu , te afli la casa de marcat in magazin si abservi ca nu iti ajung banii . Atunci apelezi ( daca tii neaparat sa cumperi tot ce ai in cos ) la rezerva. Sau te opreste un militian in cautare de spaga si iti da un motiv din ala misto : ai numarul murdar sau cauciucurile prea tocite .... atunci apelezi la rezerva si ii dai cersetorului spaga cuvenita etc.
Prin urmare , este foarte uitl sa tinem la noi bani de rezerva . Am apelat la aceasta rezerva de foarte multe ori ca sa imprumut prietenii sa ia un taxi , sau sa-mi achit vreun obiect pe care "mi s-a pus pata " si pe care era imperativ sa-l am ( cu totii stim cum e cand ti se pune pata si zici ca nu mai rasare soarele a doua zi , daca nu cumperi cine stie ce mizerie). Acum nu o sa va spun nici o suma , aceasta ramanand la latitudinea fiecaruia si fiind in functie de posibilitatile si nevoile fiecaruia.
Al doilea lucru de care nu mai despart si pe care il folosesc de mai multe ori pe zi , este briceagul . DA, poate o sa zica multi ca sunt obsedat . Sunt !!! Briceagul este o unealta foarte practica , dar pentru mine e doar o unealta si nu o arma , nefiind nevoie sa il scot din buzunar pentru ca sa ma apar pana acum ( nu stiu de ce , oare pentru ca am 110kg si sunt chel si cu barba si am fata de maniac depresiv ???? Nu cred :)) Briceagul pe care m-am hotarat sa-l port este un Columbia River Knife and Tools M16-10KZ.
From edc

Este un briceag de buna calitate , fabricat in U.S. , facut si gandit special pentru EDC. Este foarte usor ( gaurile in portiunea de la suprafata manerului ajutand mult la asta ) , este mic , avand o lama de aprox 7,5-8 cm , iar cu totul masurand 18 cm .
From edc

Manerul este din otel inox 420J , acoperit cu Zytel fiind foarte rigid , iar lama e din Aus 4 high-carbon stainless steel ( e un fel de inox cu un continut mai mare de carbon , dar nu e clasicul Aus8). Tine destul de bine taisul , singurele lucruri care ma deranjeaza este stilul " tanto" al lamei si portiunea de seratii de langa maner. Acest model de lama este foarte aratos , dand aspectul unui cutit " tactic" dar , parerea mea ,este inferior cam din toate punctele de vedere designului clasic atat ca forta de strapungere a varfului , cat si in usurinta de a taia cu el .Seratiile mi se par total inutile pe un cutit utilitar ele fiind initial create pentru a ajuta pilotii americani doborati in al doilea razboi ( si urmatoarele Coreea, Vietnam ...) sa isi taie centurile in cazul in care nu s-au putut catapulta si au mai si supravietuit si sa taie aluminiul subtire al fuselajului.Eu nu sunt pilot asa ca nu prea am ce aluminiu sa tai.Dar oricum , arata cool :)
From edc

From edc

Cutitul asta e foarte bun sa mananci cu el si cum singura si deci principala masa pe care o iau este cea de la munca .... e super.Ma mai folosesc de el si la taiat cutiile atunci cand primesc marfa si in general la mai tot ce fac .
Pe inelul de la cheile de la masina stau celelalte scule ale mele . O sa ziceti : " Pai ce , iti iei cu tine cheile de la masina atunci cand pleci cu trenul ????
Surpriza !! Da !!!
Fiind un obsedat asa cum am mai spus si mai sus , nu dau la nimeni sa-mi conduca masina . Nu pentru ca ar fi cine stie ce masina ( ca nu e nici pe departe ), ci pentru simplul fapt ca nu o imprumut LA NIMENI.
Un om normal , ar putea tine lucrurile astea pe cheile de la casa , dar eu mai repede le dau pe alea , mai ales ca stau in chirie si de cand m-am mutat ( acum un an jumate) nu am mai despachetat :). Deci traiesc practic cu bagajele facute .
From edc

Asa arata cheile mele ( de la stanga la dreapta ) : Swiss Tech Micro Plus un mini multitool , lanterna , peanut lighter - bricheta , deschizator de conserve P-38 si cheile +telecomanda .
S-o luam de la inceput : Swiss Tech Micro Plus 8 in 1 . Chiar azi mi-a venit prin posta si este o super unealta .
From edc

From edc

E o idee pe cat de simpla pe atat de practica . Un mini-patent ale carui piciore se pliaza transformandu-l intr-un breloc. Acesta mai contine : surubelnita mare in cruce , surubelnita mica in cruce , surubelnita mare in linie si mica in linie , un locas mic cu ajutorul caruia dezizolezi firele , un microcleste de taiat firele , o microfoarfeca pentru tabla foarte subtire.
Mi se pare foarte practic , mai ales patentul ala mic care pare surprinzator de solid.
Lanterna:
From edc

Este o lanterna pentru chei , luata de pe e-bay la un pret de nimic .Este chinezeasca si surprinzator de puternica . Si cand zic surprinzator , adica m-a dat pe spate si ma mir in fiecare seara in care o folosesc de cat de bine lumineaza.
Ce-mi place la ea , este ca nu trebuie sa o tii apasata ca sa lumineze , avand un minuscul buton ( nu cred ca se vede bine in poza ) care o blocheaza aprinsa. O folosesc aproape in fiecare seara atunci cand plec de la munca (pe iesirea din spate) , in depozitele de acolo fiind foarte intuneric si existand riscul sa-mi rup gatul printre cutii.
Peanut lighter :
From edc

Aceasta este varianta de la Countycomm si nu cea de pe e-bay.
E o bricheta care m-a uimit . E cu benzina ( tip Zippo ) si singura diferenta este ca in ea nu intra apa si este practic indestructibila( Cutlerylover incearca sa o distruga pe youtube si o baga in apa , o ingheata , o da de pamant, trece cu masina peste ea si in disperare de cauza o impusca doar asa reusind sa o avarieze).
Ce e diferit fata de o Zippo , este faptul ca , fiind impermeabila , benzina din ea nu se evapora , aprinzandu-se si la un an dupa ce a fost umpluta. Bineinteles , un alt avantaj e ca e foarte mica .
Diferenta dintre ce am eu si ce e pe e-bay ( pe langa pret ). este ca varianta e-bay e din cupru sau alama placata cu inox si are fundul rotund , iar varianta Countycomm este otel-inoxidabil ( stainless ) masiv si fundul e plat , putand fi folosita ca o lumanare.
Deschizatorul de conserve P-38:
From edc

Este varianta mica a deschizatorului folosit de armatele de pretutindeni ( p-51 ).
Il tin la mine pentru ca m-am saturat sa deschid conserve cu cutitul si sa ma chinui. Asa e mai usor :)
In portofel ( de fapt un portcard mic-mic de tot ca nu prea suport portofelul) mai tin si asa ceva :
From edc

Pentru cei care nu stiu , este un Victorinox Swiss Card Lite . Extrem de practic!!
From edc

Pe langa lama deja cunoscuta oferita de cei de la Victorinox , Swiss Card-ul mai contine: mini lanterna , rigla in inch, rigla in cm , pix, penseta , bold, forfecuta, lupa, surubelnite : mare si mica in cruce , mare si mica in linie.
Nu mai am ce sa zic despre cat de bun calitativ e totul la el , numele fiind destul : Victorinox ( sunt fan :)).
Langa Victorinox mai tin si o chestie ( nu stiu cum s-o numesc) , facuta complet din otel stainless (dupa cate imi dau seama e un 420) care arata cam asa:
From edc

Chestia e practica mai mult pentru suruburi si piulite ( locasurile alea cu forme ciudate ) , cat si pentru piulite "fluture " . Mai are pe ea : o rigla mica ,desfacator de sticle , deschizator de conserva, gradatii pentru busola , mini-fierastrau, surubelnita in linie , si o lama .
Pe langa toate astea , in buzunarul de la geaca mai port dupa mine astea :
From edc

Adica : un Bluetooth ( pentru telefon ca sa bag in el diferite poze si sa scot din el diverse ... ) , un flash de 8 gb si unul de 1 gb ( pe cel mic , am scanate toate actele mele : buletin , carnet de conducere, certificat de nastere , actele masinii , certificate de deces ale parintilor ...), iar cel mare il folosesc pentru filme , jocuri , programe etc., cardul acela de memorie de 32mb contine tot ce contine si flash-ul mic ( scanari cu actele) si care e in buzunar pentru ca il duc acuma sa il las acasa :) si un card reader in care se potriveste atat cardul din aparatul foto , cat si cel din telefon.
Pe langa toate astea , mai am la gat un set de placute de identificare ( ca alea din filmele cu razboi :)) pe care e scris numele , prenumele , codul numeric personal ,grupa de sange si religia. Ma gandesc ca poate patesc ceva si primul lucru pe care medicii de la ambulanta il fac , iti dezgolesc pieptul ca sa poti respira , sa vada daca ai traumatisme interne etc. In acest caz , eu poate sunt inconstient sau in soc sau mort si e bine sa se stie grupa sanguina , Numele si CNP-ul ( in cazul in care mai traiesc) sau numele si religia in cazul in care ma uit la ei de sus :).
Acum ceva timp s-a anuntat pe tv ca serviciile de urgenta din Europa s-au pus de acord ca ar fi bine ca fiecare cetatean sa-si bage in telefonul mobil sub numele ICE , numarul sau numerele ( ICE1 , ICE2 ...) de urgenta la care pot fi contactati membrii familiei sau persoane care pot da date medicale sau de alta natura despre noi.Asa ca le-am urmat sfatul amintindu-mi de un mare necaz care s-a abatut asupra familiei mele si anume moartea intr-un nefericit accident de circulatie a varului meu. Cand au venit in sfarsit cei de la ambulanta si de la descarcerare , nimeni nu stia macar numele varului meu ( murise intre timp) si nu stiau pe cine sa anunte deorece masina pe care o conducea era pe firma. Noroc ca pe acolo a trecut un prieten al familiei si l-a recunoscut si asa au putut fi anuntati apropiatii .Mie nu mi-ar place sa se intample iar asa ceva si de aceea am bagat numerele de telefon ale rudelor mele de grad I. Preventiv :).
In buzunarul de la geaca mai am cateva pastile ( piafen , aulin , algocalmin...nu neaparat din fiecare ) pentru situatia neplacuta cand ma apuca durerile de cap si mai am 2-3 plasturi mici pentru ca , fiind obsedat de cutite , le incerc din greseala taisul si e cam neplacut sa ma patez de sange pe haine.
Cam atata car cu mine atunci cand ies pe usa afara din casa. Stiu ca pare mult si ca am scris o gramada ( si ar mai fi atatea de spus ... ) dar daca stam sa ne uitam , tot ce am sunt niste breloace si niste chestii cat un card de credit. Portofelul meu e muuuuuuult mai mic decat 98% din ce am vazut pe la prieteni.
Eu zic ca macar o minima "dotare " am atins-o . Nu port ( desi am in colectie ) multitool (pentru ca nu port curea la pantaloni si sa-l pun in buzunar e prea greu), nu port briceag de back-up si nici alte arme cum am vazut pe la americanii de pe youtube.
Singurul lucru pe care il mai port este un spray cu piper contra cainilor deoarece fratele meu siamez ( renumitul Puta aka Ralf aka Bucifal , un boxer de 7 ani care e cu mine 24 din 24 si 7 din 7 ) fiind crescut cu bun-simt nu sare la bataie din prima si nici nu se enerveaza prea usor atunci cand haitele de caini vagabonzi din Iasi ( adica in centru Iasiului sunt haite de cate 10-15 caini , nu mai zic prin cartiere sau la periferii...Traiasca primarul !!!) ne incoltesc. Astfel , am cautat o metoda prin care sa nu atrag atentia dar sa obtin rezultatul dorit si anume sa indepartez cainii. Si e foarte eficient! Recomand !!!
Ca fapt divers , un cunoscut (postas) fiind muscat de un caine s-a dus la un doctor si a aflat ca numai la doctorul acela fusesera inca 160 de persoane muscate de acelasi caine !!!!!!!!! Acum luand in calcul cam cati caini sunt in Iasi vagabonzi si cati musca oameni , va dati seama ce distractie e sa traiesti pe aici !!
Gata pe azi ! Bafta !!!

10 comentarii:

Unknown spunea...

Ma gandisem si eu la un asemenea articol. Foarte interesant. Eu de vreo doua zile insa lucrez la un articol despre cutitele de supravietuire. Dar mai am ceva pana sa il termin. Timpul ne e dusman.

Unknown spunea...

Cutitele de supravietuire sunt un subiect pe care o sa-l abordez si eu , dar mai incolo .
Intai vreau sa vorbesc despre prioritati si cunostintele de baza pe care trebuie sa le avem. De fapt ,asa numitul "cutit de supravietuire" este cel pe care il avem asupra noastra cand se intampla beleaua. Degeaba am acasa un rucsac de cutite care mai de care( si chiar am :)) atunci cand sunt pus in situatie de criza , va trebui sa ma descurc cu ce am . Daca e cutit de intins untul pe paine , e de 1000 de ori mai bun decat cel "de supravietuire" de acasa , pentru ca pe asta il am la mine si asta va trebui sa ma ajute sa supravietuiesc.
Oricum sunt cutitele dedicate pentru bushcraft si un articol despre ele o sa fac.

Unknown spunea...

Am observat directia ta, si de aceea, nu vreau sa repet anumite subiecte ce le-ai abordat, decat doar sa completez ceva cu experienta mea, daca este cazul. Pe unde am mai navigat am observat ca nu prea sunt abordate regulile de 3 de la urma :) de aceea, vreau sa ma axez pe acelea, nu inainte de a vorbi insa despre lucrurile "must have" in natura (si chiar si oras :) ).

Anonim spunea...

Imi puteti spune, va rog, daca "Peanut lighter" ati cumparat-o de la countycomm.com sau de la http://www.endtimesreport.com/survival_shop.html . Primul nu trimite in Europa, iar la cel de al doilea nu am reusit sa inteleg cum e cu transportul. El imi spune ca e 5.95 $ si ca se adauga la finalizarea comenzii dar eu am ajuns pina la pasul final si nu se adauga nicaieri si transportul si imi e ca nu trimite daca nu platesc si transportul in vreun fel... Cu stima

Anonim spunea...

Am reusit sa imi dau seama cum sa adaug si pretul transportului - la cel de al doilea site pe care l-am scris. Trebuia sa aleg pentru calcularea transportului alta tara din Europa deoarece pentru Romania dadea 0 $ calculatorul de taxe- merge cu UK, Polonia, etc. . Sper sa ii ajute informatia si pe altii care cauta acest produs. Oricum transportul pina in Romania este parca 7.99$.

Unknown spunea...

Personal, m-am rugat de un prieten din America sa-mi aduca si mie vreo 4-5 brichete din astea.
Pana a venit el de acolo , am cumparat una ( pe care am facut-o cadou mai tarziu) de pe e-bay.
Au fost oricum destul de scumpe , adica 4 brichete au costat 1.500.000 lei de la Countycomm.
Acum am vazut ca au scos si varianta mai mica Split Pea, dar nu mai am nervi si resurse financiare sa achizitionez si modelul acesta, desi e mai practic.
Voi astepta pana ce Countycomm se gandeste sa trimita pachete in toata lumea.

Anonim spunea...

Ma bucur k a prins trend ul si la noi..folder ul tau nu e exceptional intradevar , dar dupa cum spuneai si tu cel mai bun cutit e cel pe care-l ai la tine..si totusi despre legislatie nimic ?
z.

emil b spunea...

Ai mare dreptate cu lanterna de la chei, am luat si eu una asemanatoare cu 4 lei, incredibil cat de bine poate sa lumineze si au avantajul ca stau aprinse nu ca cele de la brichete care fac figuri.
Multumesc pentru idee.

Anonim spunea...

NU stiu daca o sa mai citesti acest mesaj,dar esti din IASI?????

Unknown spunea...

Deocamdata stau in Iasi , eu de fapt sunt din Brasov.