Publicitate

marți, 17 martie 2009

Mini-kit de supravietuire

Daca tot am avut timp aseara sa fac niste poze , m-am gandit sa va arat mini-kitul meu de supravietuire.
Sunt convins ca exista kituri si mai bine dotate. Din punctul meu de vedere , mini-kitul trebuie sa fie unicat, mulat pe cerintele , cunostintele si asteptarile fiecaruia.
Astfel nu se poate vorbi de un kit unic pentru toti deoarece acela nu ar fi eficient. Poate o parte din noi vrea sa faca excursii prin Delta si altii vor sa mearga prin Fagaras. Nu pot avea si unii si altii acelasi kit, din simplul motiv ca nu ar fi asa de eficient ca un kit personalizat.
Deci aceasta e o simpla idee de kit care va fi folosit in padure.
Sa incepem !
Asa arata kitul in punga in care-l tin pentrua-l proteja de apa :
From KIT supravietuire

Kitul initial a fost cumparat de vreo 1-2 ani de la www.army-shop.ro si este din plastic.
From KIT supravietuire

Desfacut , arata cam asa:
From KIT supravietuire

In poza nu se vede bine, dar pe interior are o placuta, din inox cred, care poate fi folosita drept oglinda pentru semnalizare.
Continutul mini-kitului este cam asa:
Vata : cea in punga este din kitul original, discurile demachiante le-am adaugat eu.
O pot folosi pentru a aprinde focul, pentru a stopa sangerari mici, ca un mini-burete pentru a colecta apa etc.
From KIT supravietuire

Sare si piper, ramase de la o comanda la un restaurant, in plicuri mici.
Se poate folosi ( sarea ) pentru mancare, sau de pus pe rana :) ( chiar e buna !!! )
From KIT supravietuire

Ac chirurgical cu tot cu ata. Il pot folosi pentru cusut rani ( e steril) cat si pentru reparat haine , legat diverse ( ata e foarte rezistenta) etc.
From KIT supravietuire

Instructiunile kitului in caz de urgenta. Nu stiu de ce le tin ( le stiu pe de rost) dar cred ca sunt practice , macar la aprins focul.
From KIT supravietuire

Fluier, chibrituri, pastile pentru purificat apa, busola, ace de siguranta, sarma pentru capcane.
From KIT supravietuire

S-o luam pe rand: fluierul e super atat ca mijloc de semnalizare , cat si pentru a indeparta animalele. Are un sunet strident si poate fi prins de gulerul hainei pentru a avea acces rapid la el.
Pastile pentru purificat apa , le-am luat de pe e-bay si sunt 6 pe folie. Fiecare pastila e buna pentru 1 litru de apa.
Busola .... nu stiu la ce e buna in tara noastra , dar ... e mica si o tin si eu acolo sa fie.
Acele de siguranta au 1001 de intrebuintari si nici nu ma mai obosesc sa le enumar :)
Sarma pentru capcane (ii spun asa pentru ca asta e destinatia ei initiala) poate fi folosita la legat diverse, la constructia unui adapost, etc.
Chibriturile ... no comment.
Urmeaza un set mic ce contine ace de cusut si pescuit, nylon pentru pescuit, ata de cusut, plumbi, si niste petarde :). "Trusele" de pescuit si cusut nu le mai comentez (voi spune doar ca in zona in care o sa fiu sunt lacuri cu peste si de aceea am trusa de pescuit). Petardele se pot folosi pentru aprins focul ( daca sunt desfacute ) sau pentru a speria ( sau a-i enerva , fiecare cum are norocul!) diversi "pradatori".
From KIT supravietuire

Urmeaza: creion, fierastrau, lanterna, amnar, briceag, sfoara.
From KIT supravietuire

Creionul nu stiu cat de practic e , totusi cred ca e bun si numai pentru aschii sa aprinda focul. Fierastraul urmeaza sa-l testez (nu pe acesta ci pe altul similar).
Lanterna e super si stiu pentru ca e exact acelasi tip cu cea de la cheile mele.
Amnarul desi foarte subtire si mic produce scantei foarte puternice.
Briceagul este cel mai mic pe care l-am putut gasi (chinezesc stainless steel).
Sfoara este din tipul celei pentru zmeie, sintetica si foarte rezistenta.
Lame de bisturiu (sterile si nesterile), prezervativ, pansamente, bete luminoase.
From KIT supravietuire

Lamele de bisturiu , nu le mai comentez ...1001 de intrebuintari.
Prezervativul pe langa protectia in fata bolilor, se poate folosi ca recipient pentru apa, sau datorita faptului ca este elastic se poate folosi drept garou ...etc.
Bandajele este evident...
Betele luminoase se pot folosi pentru semnalizare , atat potentialii salvatori, cat si adapostul daca este nevoie sa ne indepartam de el (intr-o situatie de criza s-ar putea sa fim un pic dezorientati si ultimul lucru de care avem nevoie e sa ne mai si ratacim), sau pentru a marca traseul pe care il urmam dand astfel de veste echipelor de salvare in ce directie sa caute.
Tub, bat luminos, ace de cusut.
From KIT supravietuire

Cam atat intra in mini-kitul meu de supravietuire. Poate e prea mult sau poate e prea putin, ramane de vazut !
Mini-kitul de supravietuire , cred eu , nu ar trebui sa lipseasca din buzunarele nici unul excursionist, fie el practicant de bushcraft, trekker, hiker, biker s.a.m.d.
In orice forma este el, fie ca este o pungulita, un saculet, o cutiuta sau altceva, este esential ca fiecare on ce iese in natura sa-l aiba asupra lui. Si cand zic asupra lui, nu ma refer la rucsac sau plasa ci la BUZUNARE! Este foarte usor sa pierzi rucsacul sa punga sau plasa , dar patalonii....
De ce ii zic mini-kit si nu kit ?
In postul viitor voi prezenta kitul meu care sta la centura pantalonilor si se constituie din mai multe obiecte esentiale pentru a face supravietuirea mai usoara si nu doar posibila.

13 comentarii:

Alex spunea...

Super. Am sa fur si eu din kitul tau. De ceva timp tot adun informatii depsre trusa de prim ajutor/supravietuire.

Fierastraul ala... te rog sa faci un test serios. Am auzit multe lucruri nasoale despre acet tip de fierastrau. Din cauza frecarii sarma se incinge foarte tare si se rupe. Si chiar daca nu se rupe ai sa vezi ca efortul depus pentru a taia un lemn este foarte mare. Lucru neindicat dupa cum bine stii :).Mai mult succes ai cu briceagul tau swiss army ;)

De unde ai ac de cusut chirurgical si lame de bisturiu? Au venit cu trusa sau ai cumparat separat?

Foarte util articolul :)

Ai grija ca un prezervativ nu poate ocupa acelasi loc in timp si spatiu cu o mana de ace :) Glumesc. Stiu cat de util este din toate punctele de vedere :P

Unknown spunea...

Salut!
Te rog nu fura din kitul meu :) cere-mi si-ti dau !!( glumesc).
Fierastraul o sa-l testez sa vad ce poate, dar eu cred ca o sa se rupa destul de repede.
Acul chirurgical, l-am obtinut prin interventii la cunostintele din spitale.
Ma bate gandul sa mai comand niste pansamente din alea care se pun in loc de cusatura ( din alea fluture). Din pacate , nimeni nu a auzit de ele in Romania, asa ca tot e-bay-ul e baza.
O sa fac un articol si despre kitul meu de baza si altul despre trusa de prim ajutor.

Anonim spunea...

Yety traiesti????? Scrie si tu mai des mai oagare!!!!!!!

Unknown spunea...

As scrie mai des Micutule , da' ma chinui sa fac un post despre cutite.
Tu stii ca sunt un pic nebun si ca am multe de spus in domeniu.
Acuma incerc sa-mi dau seama cum sa-l fac mai scurt ( si in plus sunt ocupat un pic cu Counter-ul :)).

Alex spunea...

Counter, ha? Eu aveam nickname NuDaCaDoare. Ma rupeau. Eram Practice Dummy. Am trecut pe chestii mai blande ca World of Warcraft sau Eve online :)

Dan spunea...

Mă gândeam sa îmi iau un Victorinox „One Hand” Trekker pentru EDC dar nu găsesc decât varianta non- „One Hand”. Desigur ar mai fi și Tool Logic SL Pro, dar nu se găsește pe la noi...și nici nu are fierăstrău.

Și eu sunt curios de cum funcționează pe teren fierăstrăul sârmă.

Mihai M spunea...

Bine alcatuit kitul, as mai adauga chiar pe centura un spray cu piper intr-un toc special deci usor de scos rapid, contra animalelor periculoase, turbate, cainilor de stana agresivi, etc, nu se stie niciodata. Se recomanda si a avea un fluier puternic la indemana pentru a intimida un animal care ar avea tendinta sa atace. Plus ca poti cere ajutor cu fluierul.

Unknown spunea...

Mihai M , sincer, spray-ul il am tot timpul la mine si in plus 24 din 24 si 7 din 7 , cainele meu e langa mine. Stiu ca nu e un caine de lupta (e doar de paza, desi l-am vazut luptandu-se si pot zice ca o face bine ) , sunt sigur ca-si va da viata chiar si numai ca sa-mi ofere timp sa fug si mai mult ca sigur isi "va vinde pielea" foarte scump.
Asa ca sunt mai mult decat dotat:).

Anonim spunea...

misto kit-ul felicitari.
din cate am inteles, este vorba de un kit original pe care l-ai modificat tu apoi, adaugand/scotand diverse. Poti te rog sa ne zici ce continea initial si ce ai adaugat /scos?
o intrebare: se afla in kit si o lumanare cumva ?(din aia mica)- am vazut ca multa lume o include prin kituri.
Si daca se poate, as dori sa cumpar si eu niste plasturi fluture - asta daca nu m-am trezit prea tarziu.
nu stiu cum sa tinem legatura, nu am blog , etc, dar ti-am lasat adresa mea pe un alt post- la comentarii. As dori sa luam legatura, sa-mi zici de multe chestii de unde le-ai luat (inclusiv mini multi tool-ul ala, lanterna mica, etc). si daca mai ai acces la surse.
Mersi mult si spor la blog.

Unknown spunea...

Sincer sa fiu , nu mai stiu ce era in kit-ul original. Din cate tin minte, era o lumanare.
Arunca un ochi pe army-shop si o sa gasesti acolo mai multe variante de kit-uri la preturi bune.
Scuze de intarzierea cu care a venit raspunsul , dar citesc foarte rar comment-urile de la posturile vechi.

Carlos spunea...

A basic rule in extreme survival is to keep your composure and to be optimistic and to think of everything you put up, every family even find something to eat when you can remount, a good fire me me these things have helped tremendously over the adventures I went through especially in climbing, as are a passionate mountaineer anything they read on blogs: www.beargrylls.com & www.myblogbeargryllsfan.blogspot.com (it is barely formed in May is working on it).

Manster12 spunea...

Am si eu o intrebare, de unde imi cumpar un amnar, in afara de internet mai stiti daca exista vre-un magazin in Constanta?

Unknown spunea...

Salut!
Din Constanta ,imi pare rau dar n u stiu sa-ti zic nici un magazin....
Incearca sa cauti unul specializat in echipament sportiv ... hiking, alpinism ... genul asta ... acolo sigur au asa ceva...