Publicitate

joi, 30 aprilie 2009

Toporul Roselli R860

Dupa multe ezitari m-am decis sa achizitionez un topor mic pentru bushcraft.
Am oscilat mult intre Gransfors si Fiskars si pana la urma mi-am luat un Roselli.
Decizia mi-a fost influentata in primul rand de Faolbushcraft de pe Youtube, care l-a prezentat in unul din filmuletele sale.
Toporul este practic unicat deoarece este "hand-forged" adica facut de mana , acest lucru facand imposibila crearea a doua produse identice.
From cutite

Nu trebuie sa fii vreun expert in topoare (si eu chiar nu sunt) sa recunosti calitatea de cum il atingi.
Cand ma laudam la niste prieteni cu noua achizitie am primit o gramada de priviri ciudate deoarece li se parea enorm de mult sa dai 2 milioane jumate pe un topor. Asta s-a intamplat pana unul din ei a recunoscut ca nu o sa mai fie nevoie viata asta sa imi mai cumpar un alt topor.
From cutite

Pana acum acesta e singurul topor care nou-nout este ascutit in asa "hal" incat te poti barbieri cu el. Si asta fara gluma sau exagerare.
Datorita lamei groase va fi bun si la despicat lemne si la taiat, unghiul taisului facandu-l in acelasi timp foarte usor de ascutit.
From cutite

Forma lamei permite o priza a mainii in asa fel incat se pot realiza si lucrari "de finete" , doar apucandu-l de la baza lamei.
From cutite

Aceasta priza a mainii pe topor combinata cu taisul extrem de ascutit , permite un control sporit, astfel facand posibila de exemplu belirea animalelor de blana sau aschierea unui lemn.
Manerul este extrem de comod fiind gandit pentru o prindere cat mai sigura.
From cutite

In partea opusa taisului are un mic ciocan care poate fi foarte practic.
From cutite

Protectia este facuta dintr-o piele foarte groasa, dotata cu catarama si prindere la curea, astfel asigurand o fixare ferma a lamei in "teaca".
From cutite

From cutite

Lama este otel-carbon , patent Roselli.
In concluzie , eu unul mi-am rezolvat dilema Gransfors vs. Fiskars si sunt extrem de multumit.
Toporul se gaseste la preturi variind intre 90 si 130 $ pe net, la noi putand fi gasit la www.arcuri-cutite.ro , un magazin on-line extrem de serios si cu produse de calitate, la pretul de aprox. 250 ron.
Recomand cu caldura !!!!!

6 comentarii:

Anonim spunea...

Frumoasa "scula"! Sa-ti fie utila! Catalin

DAKUS spunea...

Am si eu una de vreun an,timp in care am ''hingherit-o''din greu,e foarte rezistenta.Iti recomand cu tarie restul produselor facute de taica Heimo.

Anonim spunea...

Am luat acelasi topor de la arcuri-cutite. ai avut dreptate in prinvinta seriozitatii lor. Mi-a placut promtitudinea lor. Insa am o dilema: am citit instructiunile de ascutire si spune acolo ca nu e recomandat sa se foloseasca o piatra umeda. Te rog sa imi recomanzi ceva , eventual si locatia de unde pot achizitiona , piatra sau dispozitivul de ascutire.

p.s. Toporul nu l-am testat inca, dar pe sfarsit de saptamana sifur merg sa vad 'ce poate'

Unknown spunea...

Chiar nu stiu ce sa zic ... eu am pietre umede si il voi ascuti cu ele .
Sincer sa fiu , eu recomand sa ai la tine ascutitorul de la Victorinox. E super usor de carat ( e ca un pix) si extrem de eficient.

Razvan spunea...

abia acum am vazut descrierea la topr roselli!
acum comand si eu unul dar varianta mai mare , barem sa pot folosi si la spart lemne!
sal folosesti cu spor!!!

jee spunea...

Referitor la toporul hatchet de la Roselli, eu nu am o parere asa de buna ca cele mentionate mai sus pt simplu fapt ca al meu topor a cedat in mai putin de un an de la achizitionare si nu a fost folosit decat pentru lemne de gratar si spartul catorva oase de animale
Partea urata la acest topor este coada toporul, care desi are o forma deosebita ce ofera o putere mai mare a lovituri aplicate, nu are rezistenta.
Lemnul de mesteacan din care e fabricata coada lasa mult de dorit.
La mine coada toporului sa crapat pe orizontala chiar in locul unde capul topor ar fi trebui sa protejeze aceasta parte a lemnului.Pur si simplu sectionarea sa produs pe tot diametrul cozi exact in partea unde coada toporului este acoperita de capul topor.
Mesteacanul romanesc e bun doar pt ramurile din care se fac maturi, ca lemn de foc nici nu se pune in discutie pt ca nu lasa jar :) E bun totusi la aprinsul focului daca e uscat dar in nici un caz la rezistenta.
Sincer nu cunosc daca e mare diferenta dintre mesteacanul romanesc si suedez dar ma indoiesc.
Totusi, ca al meu caz sa fie un caz izolat, consider ca cel care a fabricat( HAND MADE ) toporul a fost neindemanatic, trist , beat de a iesit un topor cu o coada de kkt.
Pot trimite poze care sa confirme comentariul meu, nu caut a deprecia valoarea acestui topor.

PS: fara coada originala acest topor nu mai poate cum putea :)