Publicitate

vineri, 17 aprilie 2009

Ka-Bar U.S.M.C. 1217

A venit !!!! Intr-un tarziu !
From cutite

Nici o colectie nu e completa fara cel mai cunoscut si recunoscut cutit din lume .
Istoria cutitului si a companiei producatoare este foarte lunga, compania incepandu-si activitatea inca din anul 1898. Dupa o serie de dificultati financiare , in anul 1909 compania isi schimba numele din Union Razor Company , in Union Cutlery Company si se muta in Olean , New York.
From cutite

Sunt multe povesti despre cum aceasta companie si-a dobandit numele de Ka-Bar dar cea mai plauzibila este povestea unui "fur trapper" ( om care vana folosind capcane animale pentru blana), care a trimis o scrisoare companiei. In aceasta scrisoare este prima dovada a calitatii superioare a cutitelor care mai tarziu vor purta numele de Ka-Bar.
El mai scria in scrisoare , intr-o engleza foarte stricata , ca fiind atacat de un urs ranit si arma blocandu-se , a folosit cutitul sau , astfel reusind sa omoare ursul si salvandu-si viata.
Printre multumirile adresate companiei, acesta mentioneaza faptul ca a folosit cutitul sa omoare ursul , scriind " kill a bar". Datorita scrisului extrem de greu lizibil , la o prima privire , se putea citi doar "ka bar".
Conducerea companiei fiind impresionata de marturia acestui vanator s-a decis sa adopte numele de Ka-Bar in anul 1952.
La inceputuul celui de-al doilea razboi mondial, Union Cutlery a fost aleasa sa doteze U.S. Marine Corps cu modelul Fighting/Utility ( de lupta si utilitar), practic, modelul 1217.
From cutite

Alte firme au inceput productia acestui cutit conform specificatiilor U.S.M.C. , la finalul razboiului cutitele din dotarea marinei fiind denumite generic Ka-Bar.
In total , pe parcursul razboiului , s-au produs aproximativ 1 milion de cutite , fiabilitatea si disponibilitatea lor ducand la adoptarea si de catre U.S.Army a acestui model.
Desi productia lor a incetat imediat dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, cutitele Ka-Bar au fost des intalnite in toate teatrele de razboi in care armata americana a fost implicata ( Corea, Vietnam, Iraq, etc.).
In 1977 , dupa mari dificultati financiare si nu numai , compania se decide sa reia, la cererea cumparatorilor, productia cutitului care le-a adus faima.
Astazi, cutitul este produs dupa blueprint-urile originale la inalte standarde de calitate.
Desi detin mai multe replici in "colectie", nimic nu se compara cu produsul original in privinta calitatii.
Este un cutit relativ ieftin, (cu tot cu transport ajunge la 250 ron), lama este din otel 1095 crom-vanadiu,de tipul rat tail tang, cu maner din piele si teaca tot din piele.
Super calitate , putand fi folosit si pentru bushcraft sau supravietuire.
Recomand !!!

20 de comentarii:

Anonim spunea...

Salutare aveti un e-mail? Doresc sa va intreb ceva.

Unknown spunea...

yetosanu@yahoo.com

jul spunea...

Te salut!Foarte interesant ce ne spui,am aflat cateva lucruri noi despre KA-BAR.Intamplator cel mai apreciat cutit al meu din minicolectie este chiar un KA-BAR.Ceea ce nu stiu este pretul foarte mic pe care l-ai afisat.Cumva e-bay?

pathfinder spunea...

Scuze pentru întrebarea off topic dar nu ştiu dacă te uiţi la comenturile de la articolele mai vechi aşa că...scuze.
Cartea lui Serban Derlogea "Manual de supravietuire" este bună de ceva sau nu. Am comandat-o la Bucureşti dar se pare că nu mai există pe stoc.

Unknown spunea...

Jul , pretul este de pe site-ul Tomar's Ka-Bar, care este dealer autorizat Ka-Bar. Cu tot cu transport a fost 79$. Pe site-ul acesta exista posibilitatea sa-ti personalizezi cutitul ceea ce mi se pare o idee super.
Pathfinder, scuze pentru ca nu m-am mai uitat la comment-urile din urma . Cartea lui Serban Derlogea este practic o traducere a cartii "SAS Survival Handbook" de John Wiseman, doar la partea de introducere Dl.Derlogea a adaugat de la el niste pareri. In rest.... totul se poate gasi si in SAS Survival Handbook.
Deci, daca preferi varianta originala , trebuie sa stapanesti engleza , daca vrei in romana .... e ok si "Manual de supravietuire".
Personal, am facut cadou cartea domnului Derlogea si am cumparat originalul de pe Amazon.com. Avantajul este ca originalul este un pic mai complex si are si poze cu plante comestibile si plante otravitoare.
O alta carte pe care o recomand este cea a lui Les Stroud " Survive!". Personal , imi place cel mai mult dintre toate.

jul spunea...

Salut!
Multumesc pentru raspuns.Eu am cumparat din tara un Ka-Bar Extreme la 500 si ceva de lei...Mi-a fost lene sa caut si mai ales il vroiam mai repede.Daca esti colectionar da-mi un mail si pot sa-ti spun ce am.Te salut!

pathfinder spunea...

Nu trebuie să-ţi ceri scuze, era o presupunere nu o acuzaţie. Nu prea stăpânesc engleza aşa de bine. Mulţumesc.

Alex spunea...

Frumoasa scula.

Anonim spunea...

ka-bar-ul asta e frumusel si otelul pare unul de calitate, dar mi se pare foarte fragila garda. Am vazut pe you tube un destruction test si s-a strmbat destul de repede. Ce naiba n-or face si ei o garda mai sanatoasa, sau chiar o lama full tang ?

Anonim spunea...

Ideea din spatele KA-BAR, daca ai fi citit cu atentie articolul lui Yety, a fost sa reproduca acest model dupa schitele dupa care a fost produs modelul original. Prin urmare, s-a urmarit copierea cat mai fidela a formei si materialelor, in dauna (ca sa spunem asa...) functionalitatii.
Firma producatoare putea, bineinteles, sa realizeze o garda mai buna (sau groasa), iar materialul folosit pentru lama putea fi un S30V, S90V sau VG10, dar atunci produsul final nu ar mai fi fost decat o REPLICA. Parerea mea.
Oricum, producatorul a dezvoltat si un model mai nou, sa o numim "o varianta imbunatatita", numita de utilizatori "Next Generation Ka-BAR". Acesta are o garda diferita, mai groasa, manerul din kraton (nu din rondele de piele ca la original) si lama produsa din otel inoxidabil (otel 440A). Tot un KA-BAR...si totusi nu chiar.
Full tang, din cate cunosc eu, nu este specialitatea casei" la KA-BAR Knives, Inc. Din punctul meu de vedere, este un semn distinctiv, ca si forma. Daca doresti un producator care realizeaza aproape in exclusivitate full tang, poti sa te uiti spre Busse, de exemplu.
Ceea ce cred eu este ca fiecare cutit KA-BAR este o bucatica de istorie. Cam de vreo 5 decade, acest cutit si-a pastrat forma, modul de executie si reteta materialelor. A devenit, in opinia mea, ceva ce tine mai mult de traditie. Cu toate acestea, calitatea executiei si materialul lamei il recomanda, INCA, la
activitati in aer liber sau tactice. Otelul 1095 este un otel simplu, de buna calitate; in plus, este tratat termic corespunzator, si inca face fata cu brio concurentei, la categoria de pret in care se incadreaza. Nu vreau sa-l jignesc pe Yety, dar roaga-l sa faca o comparatie intre orice Nieto sau Muela pe care le are in colectie si KA-BAR.
Referitor la lama rat tail tang...am fost si eu odata (nu cu foarte mult timp in urma) un fanatic al formei full tang, si ii recunosc atuurile. Insa, cum s-a mai spus pe acest blog, si tipul constructiv rat tail tang si-a demonstrat anduranta si fiabilitatea in timp. E adevarat, un full tang, prin definitie, trebuie sa fie mai rezistent DAR! nu stiu cati utilizatori se vor apuca sa taie stanci in doua sau sa reteze motorul unui camion de pe sasiu dintr-o singura miscare cu cutitul lor. Pentru sarcini obisnuite, si o constructie rat tang ar trebui sa fie suficienta. Parerea mea.
Sa nu se inteleaga gresit, inca sustin ca o constructie full tang este mai buna. Asa cum este mai bine sa iei mai mult combustibil decat ai nevoie cand pleci intr-o calatorie, s.a.m.d. Insa practica mi-a dovedit, cel putin mie, ca si un rat tang se "simte" bine si isi duce la capat sarcinile cu brio, atat timp cat nu este abuzat. Pentru ca, spre deosebire de knifetests.com, eu nu mi-am folosit cutitul la taiat placi metalice, dale de piatra, nu m-am urcat pe lama lui, nu am lovit manerul cu
ciocanul sa vad cat "duce" la loviturile laterale...
Felicitari posesorului :)

Korbin

Unknown spunea...

Multam fain Korbin ca m-ai scutit de explicatii.
Adevarul e ca intre Nieto si Ka-Bar nu prea exista comparatie, dar trebuie sa tinem cont si de diferenta de pret.
Ka-Bar a fost gandit ca si cutit de lupta , de aceea poate li s-a parut overkill sa il faca full tang. Rat tail tang mi se pare o solutie de compromis excelenta ajutand la "usurarea" cutitului.
Nu am auzit pe nimeni sa fie dezamagit de acest cutit si adevarul e ca la o utilizare normala (chiar si in teatrele de razboi) face fata cu brio.
Pe de alta parte , nici lama , nici garda nu sunt nici gandite , nici facute sa fie abuzate asa cum face tipul de la knifetests.com.
Desi sunt un fan al lui, eu niciodata nu voi face asa ceva la un cutit , oricat de ieftin ar fi el.
In concluzie,la o utilizare normala, un rat tail tang e de ajuns dupa parerea mea.

Anonim spunea...

Da, la chestia cu traditia ma gandeam si eu. Desi, chiar si modelul cu maner de kraton, tot garda sensibila pare sa aiba. In fine, imi cam face cu ochiu si ma gandesc sa-mi iau unul, desi eu tanjesc dupa alte cutite. Mi s-a pus pata pe un Aitor Jungle King I. Mi se pare superb. Dar na, cam greu de pus pana pe unu original (am vazut o facatura pe ocazii.ro).
Eu momentan am un nieto cu lama de 22. Cred ca il am de vreo 5 ani si inca o mai duce bine, desi l-am folosit din greu la taiat lemne potrivite mai mult pentru topor. Am patit doar doua chestii pana acum. S-a rupt o bucatica mica din varf (pentru ca s-a jucat un amic cu el si a lovit intr-o piatra, probabil. ulterior i-am redat forma la polizor. sa se fi dus maxim jum de cm) si faptul ca s-a ondulat f f putin lama din cauza folosirii pe post de toporisca. Desi e un partial tang, o duce chiar bine. Ca si raport calitate pret mi se pare un cutit excelent, pentru ca nu te doare inima daca e sa-l folosesti intr-un mod mai dur si are ceva de suferit. Desigur, daca as pune mana pe un Aitor JK I, un Ka-Bar, Al Mar SF-10, Sog Bowie sau chiar unul foarte robust, precum Buck 184 (apropo, am vazut unu pe ocazii.ro la 14 mil. mult prea scump), l-as menaja din greu, ca p'astea nu le gasesti pe toate drumurile si fac si ceva bani.
Apropo, ce parere aveti despre modelul ala mare de la Smith & Wesson (SW-CKSUR6)? Are otel 440c si e maricel. Se simte foarte bine in mana, si pe knifetest am vazut o replica care s-a descurcat de minune. Mai mai sa concureze cu Busse. Si ca tot mi-am adus aminte de ce am mai vazut in ultima vreme. Ce parere aveti despre Muela Typhoon ? E full tang, doar ca-i oleaca cam micutz pentru gusturile mele (imi plac bowie-urile clasice, mari). Dar are acel ceva. L-am vazut la Himalaya si chiar am ramas placut impresionat. Numai bine.

Anonim spunea...

Rectific : S&W are otel 440 simplu. Oricum, la cat de groasa e lama, cred ca e ok ca chopper.

Anonim spunea...

Nu ma refeream la modelul clasic KA-BAR, dar cu maner de kraton in loc de piele, ci la Next-Gen KA-BAR, care prezinta o garda mai groasa, modificata, si prelungita numai in partea de jos (zona degetelor).
Aitor Jungle King I, Al Mar SF-10 si Buck 184 mi se par niste cutite aratoase, bune de colectie, dar nu foarte practice; eu personal nu m-as increde intr-un asemenea design pentru supravietuire. In caz extrem se pot folosi, dar sa nu uitam ca in caz extrem ORICE cutit este cutit de supravietuire. Modelele descrise mai sus sunt cele care mi-au starnit pasiunea in copilarie pentru armele albe. Si filmele din seria "First Blood", cu Stallone. La varsta aceea, le consideram a fi apogeul in ceea ce priveste forma unui cutit, un fel de "Jack of all trades". Pe de alta parte, la varsta aia inca ma jucam cu masinute "de fier", "Made in China" si consideram monster truck-urile ca fiind masinile ideale.
Din punctul meu de vedere, cutitele tip "Rambo", cu manerul gol (http://www.buck-184.com/library/us04622707.pdf), in care depozitezi chestiute nu sunt foarte practice, si apartin anilor '80, la fel ca Lamborghini Countach, MC Hammer si Vanilla Ice. Mult mai practic, rezistent, de incredere mi se pare KA-BAR-ul 1217 - parere personala.
SOG-urile sunt fabricate, in general, din otel AUS-6A (sau 8A), un otel inoxidabil japonez. Nu detin vreun cutit cu lama din acest sortiment ca sa iti pot spune parerea personala, dar - sa le spunem "cunoscatorii" - din afara granitelor nu sunt foarte multumiti de el, preferand 440C-ul. SOG-ul de care amintesti tu (banuiesc ca este vorba de SOG Bowie Commemorative - S1C) este din otel-carbon SK-5 (un fel de 1080, folosit si de Cold Steel) este un cutit pe care eu l-as caracteriza ca "ingrijit" - insa are pretul in jur de 2500 RON. Cam acelasi lucru il pot spune, ca parere generala, despre produsele SOG - atent finisate, design orientat spre combat; faptul ca nu folosesc insa mai multe tipuri de otel, ci mai ieftinul AUS-6A (sau 8A) ma face totusi sa nu apreciez foarte mult firma.
Revenind la Buck 184, in ciuda grosimii evident pronuntate a lamei, nu il consider un cutit "foarte robust". Deasemenea, pretul unui exemplar, pe eBay, se situeaza intre sub-200 si peste-300 dolari, prin urmare sunt deacord cu tine ca cine il vinde pe okazii.ro il vinde, sa zicem, la suprapret. Este totusi discutabil, tinand cont ca acum a ajuns obiect de colectie si este greu de procurat (nu stiu daca exista mai multe in tara).
Smith & Wesson SW-CKSUR6 imi place, afara este comparat cu KA-BAR Large Bowie Knife ca rol utilitar (heavy chopper). Este confectionat din otel inox 440A (nu exista otel 440 SIMPLU - doar 440A, 440B si 440C, diferenta facand-o continutul diferit de carbon - implicit duritatea pe scara Rockwell a aliajului). Eu am un Smith & Wesson vechi, un American Series micut din 440A. Este OK, dar nu grozav; per total insa sunt multumit de el, deci la fel cred ca as fi si de modelul amintit de tine.
Despre Muela si Nieto nu am o parere foarte buna. Typhoon arata a cutit de lupta, in viziunea mea, deci mai putin practic pentru bushcraft sau supravietuire (cu mentiunea amintita si mai sus, ca intr-o situatie disperata ORICE cutit, chiar si lama de la o unghiera este "de supravietuire").
Daca tot iti plac lamele de tip bowie, mari, iti recomand KA-BAR 1277 (Large Bowie Knife), care s-a bucurat de niste review-uri pozitive. Pe site-ul totalmag.ro (Neramo) are pretul de 280 RON, dar am vorbit cu domnul Popovici de la arcuri-cutite.ro, si ei il pot aduce chiar la un pret mai mic.

Korbin

Anonim spunea...

Da, am vazut ca mai exista su un ka-bar mai modern, dar nu mi se pare asa aratos ca modelul clasic. Cat despre cutitele mentionate de mine, e clar ca nu sunt chiar cele mai potrivite scule pentru supravietuire, dar la mine e vorba mai mult de un criteriu estetic, sa zic asa. Desigur, ma intereseaza si duritatea otelului, modul de constructie, care dau rezistenta de ansamblu. Daca e asa, e de preferat un cutit mai mic, full tang, de genul Ka-Bar BK2 Becker Companion, doar ca nu exeleaza la capitolul estetic. Bineinteles, sunt subiectiv, e vorba de gusturile mele. Mi-ai zis de Ka-bar large bowie, doar ca ala n-are garda si arata mai mult a chopper greu. Nu e chiar ce-mi doresc eu. Cred ca voi ramane la un ka-bar negru (cel mare, cu lama de 17), cu maner de kraton si teaca de plastic. Desi imi place mai mult cel cu teaca din piele si maner din piele, ma gandesc ca poate il mai bag prin apa, cine stie. Nu vreau sa-l tin in vitrina si sa ma uit la cat de frumos e. Partea naspa e ca n-as vrea sa-l iau de la noi, ca-i cam scump. As fi dispus sa dau in jur de 2.5 mil, cam cat am inteles ca ar fi dat si Yety.

m00thman

Anonim spunea...

ce parere ai de Cold Steel SRK, am unul de putin timp si vreau sa spun ca este un cutit excelent !!

Anonim spunea...

Nu stiu daca pe mine ma intrebi, dar fie. Nu cunoasteam modelul, dar e dragutzel. Din ce stiu Cold Steel-ul e o firma respectabila si na, judecand dupa un filmuletz vazut adineauri pe you tube, pare foarte dur modelul asta.(http://www.youtube.com/watch?v=7eKteLdRvKE)Imi place lama si teaca, dar nu ma omor deloc cu maneru ala de bucatarie, desi pare foarte practic. :P

m00thman

Anonim spunea...

vand buckmaster [buck 184] stare perfecta cu teaca

Anonim spunea...

am vazut cateva ka baruri in realitate. am ramas profund dezamagit. subred, usor,lama subtire,prost finisat,etc. in schimb un ka bar din ww2,are lama groasa de 1 [un] cm. [10 mm].intre un ka bar actual si buck 184 e diferenta ca de la pamant la luna. nu uitati ca ce se facea in anii 80 se facea fara economie si era perioada razboiului rece

Anonim spunea...

am un buck184 in colectia mea e fabricat dupa 1986 este modelul cu lama inscriptionata in lung pe ambele parti,am citit ca cele dupa 86 se fabricau prin forjare si am verificat deosebirea fata de cele pana in 86 uitandu-ma in interiorul manerului.un amic din BUC are unul pana in 86 si se vede diferenta de tehnologie de fabricatie. al meu este negru al lui este argintiu si stiu ca mai este un model cenusiu.